Do góry

50 lat działalności naszej szkoły

Publiczna Szkoła Podstawowa

w Rzeczycy Długiej

Dnia 15 czerwca 2010r. uczniowie z " zerówki", klasy pierwszej i drugiej wraz z rodzicami brali udział w wycieczce do Zamościa i Zwierzyńca. Na rynku Starego Miasta przywitała nas pani przewodnik, która opowiedziała nam historię Zamościa i pokazała ciekawe zabytkowe budowle. W samo południe wysłuchaliśmy hejnału granego przez trębacza, ubranego w staropolski strój szlachecki. Następnie udaliśmy się na trasę turystyczną Bastionu VII - Nadszaniec.

Szczególne zainteresowanie wśród dzieci wzbudziły armaty oraz stroje żołnierzy z różnych epok. Militarny sprzęt dzieci obejrzały również w plenerowym Muzeum Zamojskim. Zwiedziliśmy także Katedrę Zamojską, gdzie z wieży dzwonnicy podziwialiśmy uroki miasta. Na zakończenie wizyty w Zamościu udaliśmy się do Ogrodu Zoologicznego, aby zobaczyć ciekawe zwierzęta. Największą radość wzbudziły małpy, które zaczęły przy nas wyprawiać "małpie figle". W drodze powrotnej do domu wstąpiliśmy do Zwierzyńca, gdzie obejrzeliśmy zabytkowy kościółek na wyspie, pospacerowaliśmy po parku i zakupiliśmy pamiątki. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do domu.