Do góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
50 lat działalności naszej szkoły

Publiczna Szkoła Podstawowa

w Rzeczycy Długiej

godlo.png

W piątek (14 lutego) nasza uczniowska społeczność radośnie obchodziła Dzień Świętego Walentego. Fetowano walentynki z tym większą ochotą, że był to jednocześnie ostatni dzień spędzony przez dzieci i młodzież w szkole tuż przed feriami zimowymi, które właśnie rozpoczynają się w naszym województwie. Ponadto piątoklasiści znaleźli się w ferworze zajęć wymagających od nich pełnego, teatralnego rynsztunku, a to z uwagi na poczynione przez klasę przygotowania na przyjęcie nietuzinkowej widowni - dzieci z oddziału zerowego. Starsi koledzy wprowadzali zerówkę w tajniki fantastycznego świata „teatru wyobraźni”, jak metaforycznie zwykło się nazywać słuchowiska będące adaptacją utworów literackich. Słuchowiska należą do wyjątkowego rodzaju audycji artystycznych jako dzieła sztuki oparte na dźwiękowej konkretyzacji tekstu słownego.

Czytaj więcej...

 

Lp.

Tytuł innowacji pedagogicznej

Autor lub zespół autorski

Imię i nazwisko nauczyciela realizującego

1.

„Dbamy o swoje zdrowie”

Teresa Zawadzka

Teresa Zawadzka,

Agnieszka Podolska-Szoja

2.

„Foniczny teatr wyobraźni” – słuchowiska adaptacyjne jako gatunek sztuki

Małgorzata Lasota,

Anna Jaskot

Małgorzata Lasota,

Anna Jaskot

3.

„Kulinarne podróże – smaki świata”

Urszula Urbańska

Urszula Urbańska

Konsumpcjonizm współczesnego świata prowokuje do myślenia o zasadności czytania. Zastanówmy się … Jakie korzyści płyną z codziennej lektury i czy istnieje związek pomiędzy czytaniem a trudnościami w koncentrowaniu uwagi, zapamiętywaniu czy samodzielnym redagowaniu wypowiedzi? Odpowiedź może być tylko jedna: TAK! I jest to związek bezpośredni, gdyż czytanie usprawnia i ćwiczy pamięć. Dziecko pochłonięte lekturą zapamiętuje: imiona bohaterów, ich charakterystykę, przeżycia, związki z innymi postaciami, miejsca, wątki fabularne i cały szereg szczegółów. Obcowanie z postaciami fikcyjnymi stanowi równie cenne źródło inspiracji co spotkanie z żywym człowiekiem. A inspirować w książce może wszystko - cały świat przedstawiony lektury; od miejsc akcji i aktywności, której się oddają bohaterowie po podejmowane przez nich decyzje stanowiące łańcuch przyczynowo-skutkowy wydarzeń.

Czytaj więcej...

Lp.

Tytuł innowacji pedagogicznej

Autor lub zespół autorski

Imię i nazwisko nauczyciela realizującego

1.

„Druk 3D – to się wie”

Urszula Urbańska

Urszula Urbańska

2.

„Poczytam Ci …” – radość czytania w rodzinie

Małgorzata Lasota

Małgorzata Lasota

3.

 

„W zdrowym ciele, zdrowy duch – wiedza, dieta oraz ruch”

Teresa Zawadzka,           Beata Czajkowska

Teresa Zawadzka,              Beata Czajkowska

4.

„Bajki z koszyka – rozczytajmy maluchy”

Barbara Giec - Kocielska

Barbara Giec - Kocielska

5.

Innowacja w rewalidacji oraz korekcie i kompensacji.

Barbara Turek

Barbara Turek

 


Innowacja pedagogiczna  z zakresu edukacji zdrowotnej dla uczniów klas  II– III realizowana w roku szkolnym 2023/2024 „W zdrowym ciele zdrowy duch -  wiedza, dieta oraz ruch”.


WSTĘP
 Innowacja została opracowana w myśl idei szkoły promującej zdrowie, aby od najwcześniejszych lat kształtować u dzieci nawyki prozdrowotne. O zdrowiu dziecka i jego prawidłowym rozwoju decyduje wiele czynników, m.in. prawidłowe żywienie, z którym związana jest kultura spożywania posiłków, aktywność fizyczna czy higiena osobista.

Czytaj więcej...

Innowacja pedagogiczna „Żyję zdrowo i aktywnie” do realizacji w roku szkolnym 2022/2023

Program innowacyjny skierowany jest do uczniów z klas I – III Publicznej Szkoły Podstawowej w Rzeczycy Długiej z włączeniem we wspólne działania nauczycieli, pracowników niepedagogicznych oraz rodziców uczniów.
Termin wdrożenia innowacji: wrzesień 2022r. – czerwiec 2023r.

1. Opis zasadności wprowadzenia innowacji.
Od wielu lat jako Szkoła Promująca Zdrowie  dążymy do poprawy jakości i skuteczności działań edukacji zdrowotnej.

Czytaj więcej...

Lp.

Tytuł innowacji pedagogicznej

Autor lub zespół autorski

Imię i nazwisko nauczyciela realizującego

1.

Gotuj się na zmiany.

Beata Czajkowska

Beata Czajkowska

2.

„Poczytam Ci …” – codzienna przyjemność czytania rodzinie.

Małgorzata Lasota

Małgorzata Lasota

3.

 

„Poprzez oddech do tu i teraz”.

Aleksandra Pomykała

Aleksandra Pomykała

4.

„Żyję zdrowo i aktywnie”.

Teresa Zawadzka

Teresa Zawadzka

W ramach działań innowacji pedagogicznej  „Litery już znam, więc czytam sam”, w czerwcu 2021r. w naszej szkole  zorganizowano  maraton  czytelniczy  w oddziale przedszkolnym oraz w klasach I -III. Został on zapoczątkowany przez  pana dyrektora, w Dniu Dziecka, z okazji  20. rocznicy społecznej akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.  W drodze losowania dzieciom z zerówki przypadła   „ Baśń o toruńskich piernikach”, uczniom  klasy I – „Kopciuszek”, uczniom  klasy II – „Afryka Kazika”, a trzecioklasistom  książka  „Król Maciuś I”. Oprócz dzieci i  wychowawczyń do maratonu czytelniczego zostali  zaproszeni również  inni goście. 

Czytaj więcej...

 „Gdzie nie ma książki - tam w życiu człowieka czyni się zła pustka,       
  której niczym wypełnić nie można”

                                               Kornel  Makuszyński

Codzienne czytanie dzieciom zaspokaja potrzeby emocjonalne dziecka, wspiera rozwój psychofizyczny, intelektualny i społeczny. Żaden najpiękniejszy prezent nie zastąpi tego daru, którym jest nasz czas, poświęcona uwaga, entuzjazm do czytania i miłość. Dlatego tak bardzo ważne jest , by czytać dziecku jak najwięcej i jak najczęściej, żeby nie dopuścić  do złej pustki  o której pisał Kornel  Makuszyński.

Czytaj więcej...

Warto pamiętać, że mądrze dobrana literatura może być doskonałym źródłem ważnych, uniwersalnych prawd i wartości moralnych. Na podstawie ciekawej książki można uposażyć dziecko w informacje dotyczące historii naszego kraju, kształtować jego miłość do ojczyzny czy nauczyć je radzenia sobie z emocjami, bo jak pisał Konstanty Ildefons Gałczyński: „Z książki płynie odwaga, książka życiu pomaga, chcemy książek jak słońce …”.    Trudno zresztą wymienić wszystkie pożytki płynące z czytania dzieciom i przez dzieci książek; zwłaszcza ze zmobilizowania współczesnych uczniów do samodzielnej lektury.

Czytaj więcej...