Do góry

50 lat działalności naszej szkoły

Publiczna Szkoła Podstawowa

w Rzeczycy Długiej

W piątek 15 czerwca 2012 roku  uczniowie klas 0-  III pod opieką swoich wychowawców i  chętnych rodziców  wybrali się na  całodniową wycieczkę autokarową do Kazimierza Dolnego i Nałęczowa. Zwiedzanie Kazimierza rozpoczęliśmy od  Muzeum Przyrodniczego, które gromadzi zbiory przyrodnicze z zakresu geologii, paleontologii, botaniki i zoologii, pochodzące głównie z terenu Kazimierskiego Parku Krajobrazowego, liczące obecnie ponad 12 000 okazów. Stanowią one fascynującą ekologów dokumentację przyrodniczą tego terenu. Stała ekspozycja muzeum przyrodniczego to: „Kazimierski Park Krajobrazowy”-  prezentujący elementy środowiska przyrodniczego tego chronionego obszaru, „W przełomowej dolinie środkowej Wisły” - czyli bogactwo przyrody jednego z najpiękniejszych odcinków Wisły oraz „Tajemnice wymarłego świata” - próba rekonstrukcji życia, jakie istniało na tym terenie przed 65 mln lat w morzu okresu lodowego.

Po opuszczeniu muzeum  wraz z przewodnikiem  udaliśmy się na Górę Trzech Krzyży, skąd  mogliśmy podziwiać piękną panoramę miasta. Dzięki  wspaniałej pogodzie widok był niesamowity.Następnie słuchając opowieści przewodnika spacerowaliśmy po zabytkowym  Kazimierzu i chłonęliśmy klimat tego urokliwego  miejsca. W Kazimierzu są same wyjątkowe miejsca.... Podziwialiśmy architekturę zabytkowych kamienic otaczających Rynek i studnię w samym środku Rynku, a także - XIV  wieczną  Farnę  wybudowaną z inicjatywy  króla Kazimierza. Była też chwila na zakupy pamiątek i mały posiłek.
Około  godziny 14:00  mieliśmy zaplanowany  rejs statkiem po Wiśle, podczas którego mogliśmy obejrzeć  z różnych stron miasto założone przez Króla Kazimierza Wielkiego. Zachwyciły nas  ruiny zamku w Janowcu,  ale najmłodszym najbardziej spodobało się karmienie mew z pokładu statku.
Kazimierz Dolny  to piękne, urokliwe miasto, które urzekło nas swoim klimatem, to niesamowite, że tak małe terytorium mieści, aż tyle historii, polskiej tradycji i kultury.
W drodze powrotnej udaliśmy się do Nałęczowa , gdzie  znajduje się  znane w całej Polsce  uzdrowisko. Spacerując przepięknym parkiem zdrojowym, pełnym  wypoczywających kuracjuszy dotarliśmy do  wspaniałej  palmiarni  w której  mieści się pijalnia wody Nałęczowianka. Każdy z uczestników mógł   zasmakować  i do woli wypić  wybranej przez siebie wody źródlanej.
Z wycieczki  wróciliśmy  później, niż planowaliśmy,  ale wszyscy  z ogromem wrażeń , a zdecydowana  większość dodatkowo z  różnymi pamiątkami i  kazimierskimi  kogutami .