Do góry

50 lat działalności naszej szkoły

Publiczna Szkoła Podstawowa

w Rzeczycy Długiej

We wtorek 13 października 2015 roku, mimo niezbyt sprzyjającej aury, wybraliśmy się z najmłodszymi uczniami naszej szkoły na wycieczkę. Najpierw pojechaliśmy do Nowej Dęby. Tutaj odwiedziliśmy firmę Biliński, która zajmuje się produkcją ozdób choinkowych. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Bombki Choinkowej. To co tam zobaczyliśmy, wywołało u nas okrzyki zachwytu. Szeroko otwartymi oczami oglądaliśmy wykonane ze szkła cudeńka. Pani przewodnik ciekawie opowiadała o zgromadzonych eksponatach. Obejrzeliśmy też dekoratornię i zobaczyliśmy jak wygląda ozdabianie bombek.
To jest w całości ręczna robota! Widzieliśmy też, jak wygląda wytwarzanie ozdób choinkowych. Później dzieci wzięły udział w warsztatach plastycznych i samodzielnie ozdabiały otrzymane bombki. A dalej? Dalej to były zakupy! Trudno się było zdecydować! A wybierać było w czym: bombki okrągłe, pieski, domki, księżniczki, złote, czerwone, czarne, błyszczące, matowe, z koralikami i z piórkami ….. Wreszcie udało się zebrać całą grupę i z niewielkim opóźnieniem wyruszyliśmy do Kolbuszowej. Tutaj, podzieleni na dwie grupy zwiedzaliśmy Skansen, czyli muzeum pod gołym niebem. To, co tam zobaczyliśmy bardzo się najmłodszym spodobało. Z dużym zainteresowaniem słuchali pani przewodnik, odpowiadali na pytania i podziwiali zgromadzone eksponaty. W Skansenie można zobaczyć stare chałupy, stodoły, kościół, młyn wodny, wiatrak i wiele innych wiekowych budynków. Szkoda tylko, że nie mogliśmy zobaczyć wszystkiego, ale cały skansen to 33 hektary powierzchni. Obiecaliśmy, ze wrócimy tu, gdy będzie cieplej i wtedy zajrzymy do pozostałych budowli. Zwiedzanie zakończyliśmy na stoisku z pamiątkami. Potem nieco zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.