Do góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
50 lat działalności naszej szkoły

Publiczna Szkoła Podstawowa

w Rzeczycy Długiej

godlo.png

Lp.

Tytuł innowacji pedagogicznej

Autor lub zespół autorski

Imię i nazwisko nauczyciela realizującego

1.

„Druk 3D – to się wie”

Urszula Urbańska

Urszula Urbańska

2.

„Poczytam Ci …” – radość czytania w rodzinie

Małgorzata Lasota

Małgorzata Lasota

3.

 

„W zdrowym ciele, zdrowy duch – wiedza, dieta oraz ruch”

Teresa Zawadzka,           Beata Czajkowska

Teresa Zawadzka,              Beata Czajkowska

4.

„Bajki z koszyka – rozczytajmy maluchy”

Barbara Giec - Kocielska

Barbara Giec - Kocielska

5.

Innowacja w rewalidacji oraz korekcie i kompensacji.

Barbara Turek

Barbara Turek

 

W ramach działań innowacji pedagogicznej  „Litery już znam, więc czytam sam”, w czerwcu 2021r. w naszej szkole  zorganizowano  maraton  czytelniczy  w oddziale przedszkolnym oraz w klasach I -III. Został on zapoczątkowany przez  pana dyrektora, w Dniu Dziecka, z okazji  20. rocznicy społecznej akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.  W drodze losowania dzieciom z zerówki przypadła   „ Baśń o toruńskich piernikach”, uczniom  klasy I – „Kopciuszek”, uczniom  klasy II – „Afryka Kazika”, a trzecioklasistom  książka  „Król Maciuś I”. Oprócz dzieci i  wychowawczyń do maratonu czytelniczego zostali  zaproszeni również  inni goście. 

Czytaj więcej...

 „Gdzie nie ma książki - tam w życiu człowieka czyni się zła pustka,       
  której niczym wypełnić nie można”

                                               Kornel  Makuszyński

Codzienne czytanie dzieciom zaspokaja potrzeby emocjonalne dziecka, wspiera rozwój psychofizyczny, intelektualny i społeczny. Żaden najpiękniejszy prezent nie zastąpi tego daru, którym jest nasz czas, poświęcona uwaga, entuzjazm do czytania i miłość. Dlatego tak bardzo ważne jest , by czytać dziecku jak najwięcej i jak najczęściej, żeby nie dopuścić  do złej pustki  o której pisał Kornel  Makuszyński.

Czytaj więcej...

Warto pamiętać, że mądrze dobrana literatura może być doskonałym źródłem ważnych, uniwersalnych prawd i wartości moralnych. Na podstawie ciekawej książki można uposażyć dziecko w informacje dotyczące historii naszego kraju, kształtować jego miłość do ojczyzny czy nauczyć je radzenia sobie z emocjami, bo jak pisał Konstanty Ildefons Gałczyński: „Z książki płynie odwaga, książka życiu pomaga, chcemy książek jak słońce …”.    Trudno zresztą wymienić wszystkie pożytki płynące z czytania dzieciom i przez dzieci książek; zwłaszcza ze zmobilizowania współczesnych uczniów do samodzielnej lektury.

Czytaj więcej...

Zaczęło się … w minionym roku szkolnym od „rzeczyckich Narnijczyków”, czyli pracy metodą przekładu intersemiotycznego podczas realizacji zadań literackich związanych  z omówieniem powieści Clive’a Staplesa Lewisa „Opowieści z Narnii”. Wówczas  uczniowie klasy czwartej (obecnie piątoklasiści), zafascynowani wizją narnijskiego świata, wcielili się    w lekturowe postacie, tworząc własną adaptację oraz interpretację dzieła, głównie w aspekcie otwartego zakończenia. Kreując nowych bohaterów - Łucje, Zuzanny, Edmundów i Piotrów - uczniowie wspaniale bawili się tekstem kultury, angażując do własnej reżyserii także swoich bliskich, którym nie brakowało pomysłów na kostiumy i charakterologię postaci z baśniowej powieści.

Czytaj więcej...

Lp.

Tytuł innowacji pedagogicznej

Autor lub zespół autorski

Imię i nazwisko nauczyciela realizującego

1.

Sztuka z klasą.

M. Lasota, A. Miętus

M. Lasota, A. Miętus,  J.Lubera

2.

Mali mistrzowie kodowania.

U. Urbańska

U. Urbańska

3.

Przegoń smutki, odrzuć nerwy i wesoło spędzaj przerwy.

B. Czajkowska,                     U. Urbańska

B. Czajkowska,                     U. Urbańska

4.

Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato, bo w książkach tak wiele się dzieje…

T. Zawadzka

T. Zawadzka

5.

„Za włosy ciągnę te myśli nieuczesane” – redakcyjne zmagania z lekturą.

Renata Puzio

Renata Puzio

6.

Chcę być eko.

  1. Podolska - Szoja
  1. Podolska - Szoja