Do góry

50 lat działalności naszej szkoły

Publiczna Szkoła Podstawowa

w Rzeczycy Długiej

W czwartek 12.06.2014r. całą grupą  zebraliśmy się  pod szkołą o godzinie 5.30, aby wyjechać  na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego i Krakowa. Po czterogodzinnej podróży komfortowym autokarem zjawiliśmy się na parkingu u stóp zamku w Pieskowej Skale. Pogoda na wycieczkę była wręcz wymarzona. Widoki jakie roztaczały się dookoła nas,zapierały dech w piersiach.
Podziwiałyśmy piękne skały o rozmaitych kształtach i rozmiarach - cudowne dzieła natury. Spotkaliśmy się z przewodnikiem, który bardzo ciekawie opowiadał o  Ojcowskim Parku Narodowym. Szliśmy później szlakiem, aż dotarliśmy pod Maczugę Herkulesa -  to było niesamowite.Taka wielka skała w kształcie maczugi, na której gdzieniegdzie rosną niewielkie rośliny. Zainteresowało nas, skąd biorą wodę, by tam rosnąć? Okazało się, że to bardzo prosta sprawa. To deszcz , mgły i opary cały czas dostarczają im wilgoci. Pod maczugą urządziliśmy sesję zdjęciową, następnie wspięliśmy się w górę na dziedziniec zamku w Pieskowej Skale. Dowiedzieliśmy się, że zamek jest jednym z wielu na szlaku Orlich Gniazd. Tutaj kręcony był również film pt.” Janosik”. Z zamku ruszyliśmy autokarem, by dotrzeć do szlaku, który prowadzi do Jaskini Łokietka. Po drodze mijaliśmy uroczy wodospadzik (zasilał  on stawy, w których hodowano  pstrągi); źródełko miłości, a następnie przez bramę krakowską ruszyliśmy do jaskini – serca skały. Było tam bardzo ciemno i dosyć zimno.  Po zwiedzaniu jaskini udaliśmy się do autokaru, aby dojechać do Krakowa. Trasa wycieczki prowadziła przez rynek Starego Miasta na Wawel. Odwiedziliśmy smoka wawelskiego, który ział ogniem. Zobaczyliśmy również Sukiennice, kościół Mariacki, pomnik Adama Mickiewicza i Barbakan. Zmęczeni dotarliśmy do autokaru, by wrócić do domu. Wycieczka nam się bardzo udała, humory dopisywały. Zostaną po niej pamiątki i miłe wspomnienia.