Szkoła Podstawowa w Rzeczycy Długiej
Śladami dinozaurów - wycieczka do Bałtowa Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator
17.06.2016.
 W dniu 14 czerwca 2016 roku  klasa szósta – niemal w całym składzie – na czele z wychowawcą klasy wyruszyła w niezwykłą podróż do czasów prehistorycznych - Parku Jurajskiego  w Bałtowie. Park ten położony jest w widłach starorzecza rzeki Kamiennej na „Źródlanej Wyspie”, otoczony dziką przyrodą, wzgórzami i gęstymi lasami.  Na terenie parku znajduje się Muzeum Jurajskie, w którego pobliżu odnaleziono autentyczne ślady tropów  dinozaurów. Ogromne wrażenie robiły na nas naturalnej wielkości dinozaury,  rozmieszczone wzdłuż ścieżki spacerowej.
Pan przewodnik z ogromną ekspresją i humorem opowiadał ciekawostki o każdym napotkanym na ścieżce okazie. Następnym, jakże emocjonującym punktem naszej wycieczki, było zwiedzanie Oceanarium. Dzięki nowoczesnej technologii dowiedzieliśmy się, jak wyglądało podwodne życie miliony lat temu. W dalszej części wycieczki ruszyliśmy na zwiedzanie  Zwierzyńca Dolnego, gdzie mogliśmy podziwiać liczne ptactwo i leśne zwierzęta. Tutaj było pełno ptasiego gwaru! To był jednak początek spotkania ze zwierzętami. Prawdziwą przygodą było zwiedzanie Zwierzyńca Górnego, do którego pojechaliśmy amerykańskim żółtym schoolbusem. To było jak safari! Z okien autobusu  mieliśmy okazję przyjrzeć się potężnym, egzotycznym zwierzętom; wielbłądom, lamom, strusiom, danielom, bydłu zebu, antylopom, dzikom i wielu innym gatunkom. Niektóre zwierzęta rozpoznawały naszego kierowcę i podchodziły do okna autobusu po jakiś smakołyk. Nie bały się ani hałasu silnika, ani turystów. Odwiedziliśmy także Sabatówkę, gdzie przywitała nas czarownica Hogata. Spędziliśmy tam czas na aktywnej zabawie organizowanej przez czarownice. Rozemocjonowani  wyruszyliśmy prosto do Parku Rozrywki, gdzie także bawiliśmy się w najlepsze. Następnie udaliśmy się do Żydowskiego Jaru, by oglądać oryginalne ślady dinozaurów, a po wspinaczce w lessowym wąwozie ruszyliśmy do kina na film  pokazywany w systemie 5D pt. Podwodna podróż. To były emocje! Pryskająca na widzów woda, ruszające się fotele i trójwymiarowy obraz filmu sprawiły, że mieliśmy wrażenie zmiany czasu i przestrzeni. Wycieczka dostarczyła wielu niezapomnianych przeżyć. Wróciliśmy cali i zdrowi. Trochę zmęczeni, ale pełni pozytywnych emocji.
   tekst: J. Lubera

Zmieniony ( 17.06.2016. )

« poprzedni artykuł   następny artykuł »