

Do góry
Nasza szkoła przystąpiła do realizacji rekomendowanego programu Unplugged. Działanie to byłoby niemożliwe, gdyby nie wsparcie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, gdyż dzięki jej środkom pani pedagog stała się realizatorką tego programu. W I okresie roku szkolnego 2024/2025 klasa VII podczas dwunastu lekcji wychowawczych, prowadzonych w formie warsztatowej, nabywała takie umiejętności jak: krytyczne myślenie, podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów, myślenie twórcze, skuteczne porozumiewanie się, budowanie relacji, samoświadomość i empatia. Różnorodność przekazu informacji powodowała, że siódmoklasiści aktywnie brali udział we wszystkich zajęciach poprzez żywą dyskusję oraz współpracę.
W programie uczestniczyli także rodzice uczniów, którzy podczas spotkań z pedagogiem i wychowawczynią klasy usystematyzowali sobie wiedzę na temat współczesnych zagrożeń czyhających na młodego człowieka oraz tego, w jaki sposób i gdzie uzyskać pomoc. Omówiono również czynniki ryzyka i czynniki chroniące w rodzinie, związane z używaniem substancji psychoaktywnych przez młodzież w okresie wczesnego dojrzewania. Ważnym elementem spotkań z rodzicami było wykazane zrozumienie oraz podjęcie przez nich działań w kierunku lepszego kontaktu z nastolatkiem i udzielania mu pomocy w radzeniu sobie z problemami dojrzewania. Nie ma wątpliwości, że to, jak dziecko poradzi sobie z ogromnymi zmianami dokonującymi się w jego życiu w dużej mierze zależy od wsparciu ze strony rodziców. Dziękując za współpracę wychowawcy, uczniom, jak i rodzicom, życzę, by przemyślenia oraz mądrość wyniesiona z programu pomagały pokonywać współczesne problemy młodzieży.
tekst: B. Turek