Pierwsza nosiła tytuł „Zaćmienie Słońca w twoim domu”, a druga: „Przyjęcie w zamku”. Po uważnym przeczytaniu obu tekstów należało odpowiedzieć na 16 pytań. Uczniowie musieli wykazać się bardzo dobrą umiejętnością czytania ze zrozumieniem oraz wyszukiwania potrzebnych informacji. Oczywiście musieli też pamiętać o zasadach ortograficznych. Po piętnastominutowej przerwie uczniowie zasiedli w ławkach, aby napisać test z matematyki. Zadań było w sumie 16. I tu znów przydała się umiejętność czytania ze zrozumieniem. Zadania nie były trudne, ale wymagały od uczniów logicznego myślenia i umiejętnego korzystania z informacji podanych w treści zadania. Ci, którzy dokładnie przeczytali treść nie mieli problemów z podaniem prawidłowego wyniku. Uczniowie zgodnie twierdzili, iż oba testy były bardzo proste. Czy tak było rzeczywiście, okaże się w czerwcu, gdy do szkoły przysłane zostaną wyniki.
B. Czajkowska