Do góry

50 lat działalności naszej szkoły

Publiczna Szkoła Podstawowa

w Rzeczycy Długiej

W słoneczny, a jak się później okazało i upalny, poniedziałek 6 czerwca 2022 roku dzieci z oddziału przedszkolnego oraz uczniowie z klas I-III wyruszyli na wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Podróż przebiegła bez zakłóceń i już o godzinie 10.00 spotkali się w Kazimierzu z panem Tomaszem Nadolnym - przewodnikiem PTTK. Pan Tomasz przez trzy godziny oprowadzał naszą grupę po urokliwym mieście. Uczestnicy wycieczki zobaczyli rynek, weszli na Górę Trzech Krzyży, wdrapali się po stromych schodach na basztę i zwiedzili ruiny zamku. Po wyczerpującej wędrówce czekała nas chwila wytchnienia na statku wycieczkowym Marzanna. Podczas rejsu po Wiśle podziwialiśmy piękno krajobrazu oraz słuchaliśmy ciekawostek opowiadanych przez przewodnika.

Łukasz Juda na chwilę został nawet kapitanem i sterował statkiem. Najwięcej frajdy sprawiły dzieciom ptaki, które tłumnie krążyły nad statkiem i wyłapywały rzucane im smakołyki. Po rejsie udaliśmy się do restauracji Micha Szczęścia, gdzie zjedliśmy przepyszny obiad. Po obiedzie nadszedł wreszcie czas na zakupy. Przez cały czas trwania wycieczki dzieci były bardzo grzeczne i zdyscyplinowane. Słuchały poleceń wychowawców (nad bezpieczeństwem czuwały panie: Elżbieta Szwedo, Teresa Zawadzka oraz Aleksandra Pomykała) i szybko na nie reagowały, a nie było to łatwe, bo dla wielu z nich była to  pierwsza taka wyprawa. Poza tym w Kazimierzu było mnóstwo innych wycieczek i wszędzie panował ogromny hałas i było pełno ludzi. Nasi uczniowie spisali się jednak na medal, dlatego na koniec zasłużyli na pyszne lody. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni cało i bezpiecznie wróciliśmy do Rzeczycy Długiej. Z taką grupą można już spokojnie planować kolejną wyprawę. Ale z tym poczekamy do nowego roku szkolnego.