Głośne czytanie dzieciom zaspokaja ich potrzeby emocjonalne; wspiera rozwój psychiczny, wzbogaca słownictwo, ćwiczy pamięć, poprawia koncentrację i uczy samodzielnego myślenia. Dzięki niemu dorosły buduje silną więź z dzieckiem, gdyż odczytywana historia staje się dla czytającego i słuchacza szczególną przestrzenią porozumienia nie tylko w kontekście źródła wiedzy, ale także jako pretekst do wspólnych rozmów o świecie. A co  najważniejsze – nawyk czytania wchodzi w krew, ponieważ okazuje się znakomitą rozrywką. Nadrzędnym celem  głośnego czytania jest promowanie tej aktywności wśród dzieci i młodzieży. Nie sposób wymienić wszystkich zalet i pożytków płynących z wygłaszania tekstów literackich. Dlatego w bieżącym roku szkolnym - raz w tygodniu - nauczyciel biblioteki głośno czyta dzieciom z oddziału zerowego odpowiednie dla nich utwory.

Do książki „Pinokio” Carla Collodiego mali czytelnicy wykonali piękne ilustracje, które zostały wyeksponowane w szkolnym holu, gdzie podziwiać je będą zarówno goście, jak i stali bywalcy – zwłaszcza społeczność uczniowska.

                         tekst: J. Lubera