Szkoa Podstawowa w Rzeczycy Dugiej
Zielona szkoła – Szczawnica 2017 Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator
12.06.2017.
 W dniach 5 – 9 czerwca 2017 roku uczniowie klasy III szkoły podstawowej wzięli udział w wyjeździe edukacyjnym, tzw. zielonej szkole. W pierwszym dniu odwiedziliśmy Park Rozrywki w Inwałdzie. Zabawy było co niemiara. Najwięcej atrakcji dostarczył dzieciom labirynt. Najpierw się wszyscy pogubili, potem znaleźli, by znów się zagubić w alejkach. Zachwyt u uczniów wzbudziły zaprezentowane w parku miniatury najbardziej znanych zabytków światowych i polskich. Z Parku Miniatur przeszliśmy do Warowni.
Tutaj też czekały na nas liczne atrakcje. Dzieci lepiły z gliny, robiły sznurek, tkały krajkę i wykuwały z kowalem metalowe serce. Obejrzeliśmy też występ smoka, który choć początkowo wzbudzał lęk, to później zaśpiewał piosenkę o tym, że jest wegetarianinem i nie zjada rycerzy. W warowni spotkaliśmy też inne smoki, zobaczyliśmy jak wyglądała komnata średniowiecznej damy, widzieliśmy narzędzia służące do zadawania tortur, obejrzeliśmy ciekawy spektakl w zbrojowni i uczyliśmy się strzelać z łuku. Potem udaliśmy się w dalszą podróż do Szczawnicy, a dokładniej do Jaworek. Zamieszkaliśmy w pensjonacie Partykówka. Cudowne miejsce! Czekały na nas bardzo ładne i czyste pokoje, mnóstwo miejsca do zabawy i przede wszystkim fantastyczna kuchnia pani Celiny.
Drugiego dnia zwiedziliśmy Szczawnicę. Oczywiście pokosztowaliśmy wody zdrojowej, spacerowaliśmy deptakiem nad Grajcarkiem i wspaniale bawiliśmy się na placu zabaw. Po pysznym obiedzie poszliśmy do Wąwozu Homole. Urocze miejsce, fantastyczne widoki i niezapomniane wrażenia.
W środę rano pojechaliśmy do Krynicy Zdroju. Zaraz po przyjeździe wyjechaliśmy kolejką gondolową na Jaworzynę Krynicką. Większość dzieci pierwszy raz w życiu miała okazję podróżować w ten sposób. Potem była przednia zabawa w krynickim parku linowym. Wspięliśmy się też na Górę Parkową. Niektórzy trochę marudzili, ale szybko im się humor poprawił, gdy zobaczyli na szczycie Rajskie Ślizgawki. I znów okazało się, iż nasi uczniowie lęku nie znają.  W nagrodę za odwagę zjedliśmy najlepsze pod słońcem lody. Z Krynicy pojechaliśmy do Kamiannej, miejscowości słynącej z pszczelarstwa. Widzieliśmy zabytkowe ule i podziwialiśmy wyroby z wosku.
Dzień czwarty to bardzo męcząca wspinaczka na Trzy Korony, oczywiście pod opieką doświadczonej pani przewodnik. Było momentami ciężko, ale widok z Okrąglicy wynagrodził nam wszelkie trudy wspinaczki. Po pożywnym obiedzie poszliśmy jeszcze do Rezerwatu Biała Woda, który znajduje się właśnie w Jaworkach. Wieczorem czekała na nas niespodzianka w postaci pieczonych kiełbasek.
Ciężko było opuszczać tak piękne i spokojne miejsce, jakim okazała się Partykówka, ale piątek był ostatnim dniem naszej wycieczki. Pożegnaliśmy więc gospodarzy i pojechaliśmy do Wieliczki. Zwiedziliśmy kopalnię soli, wydaliśmy ostatnie pieniądze na pamiątki i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Rzeczycy Długiej. Tu na swoje pociechy czekali stęsknieni rodzice.
Wyjazd był niezwykle udany. Pogoda nam dopisała. Dzieci były bardzo dzielne i zdyscyplinowane. Serdecznie dziękujemy panu wójtowi Janowi Pyrkoszowi za dofinansowanie naszego wyjazdu. Podziękowania należą się także firmie Raftrans za ufundowanie uczestnikom wycieczki czapeczek. Dzięki nim nasze dzieci były dobrze widoczne i wzbudzały ogólną sympatię.
        B. Czajkowska

Zmieniony ( 12.06.2017. )

« poprzedni artykuł   następny artykuł »