Do góry
Żeby brzuszki nie bolały,
Żeby ząbki nie cierpiały,
Żeby główki mądre były:
Ucz się, przedszkolaczku miły!
Listopadowe zajęcia w przedszkolu mijają pod znakiem intensywnych zajęć integracyjnych kształtujących umiejętności społeczne i umysłowe. Od dobrych nawyków żywieniowych zależy kondycja psychofizyczna dziecka, więc dzieci poznały zasady komponowania zdrowych posiłków wraz z piramidą żywienia.
Poranne zajęcia zaczęły od rytmicznej gimnastyki i zapoznania z wyrażeniami: zdrowy sposób żywienia, aktywny wypoczynek. Przedszkolaki już wiedzą: „By organizm był bogaty w witaminy, muszę jeść owoce różne i jarzyny; - mleko, sery i jogurty – ważna sprawa, by złamaniem nie skończyła się zabawa!”. Spożywane posiłki wpływają z kolei na stan naszego uzębienia, stąd dzieci poznały opowiadanie „Zębowa przygoda”, a następnie zapamiętywały rymowane nauki i przestrogi: „Każdy łasuch niech pamięta, by cukierki jeść od święta! Szczotka, pasta konserwują – zęby pięknie wyszorują!”. Kolejnym krokiem do nauki czytania i pisania było wprowadzenie spółgłoski „K,k – jak: kapelusz, kapusta, korale czy kwadrat”. Nasze przedszkolaki potrafią już prawidłowo wymawiać poznaną głoskę, poprawnie ułożyć i zapisać literkę, wyszukać i nawet utworzyć z sylab wyrazy zawierające spółgłoskę „k”. W rachunkach też zrobiliśmy postępy, oto pojawiła się już cyferka „6” – sześć. Dzieci sprawnie liczą na konkretach, a niektóre nawet w pamięci w zakresie pierwszej dziesiątki, samodzielnie odtwarzają cyfrę „6” na karcie pracy. Oby tak dalej, bo wkrótce mikołajki i nagroda na pewno żadnego dzielnego przedszkolaczka nie minie.
tekst:Sylwia Liwińska